logo anildarya

افزایش هزینه‌های حمل و نقل در کانال پاناما به علت خشکسالی

افزایش هزینه‌های حمل و نقل در کانال پاناما به علت خشکسالی
591
25 ژوئن 2023

افزایش هزینه‌های حمل و نقل در کانال پاناما به علت خشکسالی

به نقل از سی سی تی وی، کانال پاناما در حال حاضر با بدترین خشکسالی در طول ۷۰ سال گذشته مواجه است. کاهش سطح آب باعث شده کشتی‌های تجاری عبوری، بار خود را کاهش دهند تا از عبور روان و ایمن اطمینان حاصل کنند و این موضوع نگرانی‌های جهانی درباره قیمت مواد خام را برانگیزد.

به گزارش مؤسسه هواشناسی و هیدرولوژی پاناما، بیشتر کشورهای آمریکای لاتین، از جمله پاناما، تحت تأثیر پدیده ال‌نینو قرار گرفته‌اند و تا به حال با فصل گرم طولانی و بارش کم روبه‌رو شده‌اند. پیش‌بینی‌های آب و هوا نشان می‌دهد که میزان بارش در پاناما در طول سال به طور قابل توجهی کاهش یافته و انتظار می‌رود خشکسالی تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

کانال پاناما با طول بیش از ۸۰ کیلومتر، یک کانال است که از دروازه‌ها برای تنظیم سطح آب در زمان عبور کشتی‌ها استفاده می‌کند و هر بار تقریباً ۲۰۰ میلیون لیتر آب شیرین را به اقیانوس تخلیه می‌کند. یکی از منابع آب شیرین مهم، دریاچه گتون است که به طور اصلی با بارش‌ها پر می‌شود.

سطح آب دریاچه گتون به علت خشکسالی مداوم در حال کاهش است. اداره هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که تا ماه جولای سطح آب دریاچه به یک رکورد جدید کاهش یابد. سازمان کانال پاناما در طول فصل خشکسالی، حداکثر عمق آب برای کشتی‌ها را پنج بار کاهش داده است، از ۱۵/۲۴ متر قبلی به ۱۳/۴۱ متر فعلی، و این امر باعث شده تا بارهای بزرگ به حمل وزن کمتری مجبور شوند.

محدودیت‌های عبوری کشتی‌ها و تعداد کشتی‌های باری که از مسیر کانال پاناما عبور می‌کنند، به این معنی است که بسیاری از کشتی‌های کانتینری ممکن است نیاز به کاهش ۴۰ درصد از حجم بار خود داشته باشند. بنابراین، وزن یکسان کالا باید بین کشتی‌های باری بیشتر تقسیم شود. مقامات امور صنعت حمل و نقل دریایی بیان می‌کنند نگرانی دارند که هزینه‌های لجستیک بین‌المللی افزایش یابد و در نتیجه قیمت مواد خام در بازار جهانی افزایش یابد. برخی از شرکت‌های حمل و نقل که بستگی به مسیر کانال پاناما دارند، قیمت حمل و نقل یک کانتینر را از ۳۰۰ دلار به ۵۰۰ دلار افزایش داده‌اند.

اریک کوردُلا، مدیرکل امور آب‌های کانال پاناما، گفت: این‌ها برخی از پیامد‌هایی است که می‌توانیم از کاهش سطح مخازن ببینیم که مستقیماً با کاهش بارندگی و تأثیرات یک فصل خشک طولانی مرتبط است. حداکثر عمق کشتی‌های عبوری تجاری محدود خواهد بود، که به این معنی نیست که کشتی‌ها عبور نمی‌کنند، بلکه منجر به کاهش ظرفیت و زمان طولانی‌تر برای رسیدن محموله به مقصد می‌شود که در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل را بالا می‌برد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
اولین ناوگان کانتینری هوشمند جهان  توسط آلمان 5 نوامبر 2023

اولین ناوگان کانتینری هوشمند جهان توسط آلمان

خط کشتیرانی آلمان اولین ناوگان کانتینری هوشمند جهان را راه‌اندازی می‌کند به نقل از خبرگزاری ترید‌ویندز، ناوگان کشتیرانی در حال...

اخبار بیشتر بخوانید
جذب کشتی‌های تحویلی جدید به مسیر‌های منتهی به دماغه امید نیک 14 مارس 2024

جذب کشتی‌های تحویلی جدید به مسیر‌های منتهی به دماغه امید نیک

کشتی‌های تحویلی جدید جذب مسیر‌های منتهی به دماغه امید نیک شدند به نقل از کانتینر نیوز؛ بر‌اساس گزارش مؤسسه Linerlytica...

اخبار بیشتر بخوانید
اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند 19 فوریه 2024

اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند

اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند آلفا‌لاینر طی گزارشی اعلام کرد: تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰.۳...

اخبار بیشتر بخوانید
افزایش اهمیت ژئواکونومیکی کریدور میانی و دریای خزر 19 ژوئن 2023

افزایش اهمیت ژئواکونومیکی کریدور میانی و دریای خزر

افزایش اهمیت ژئواکونومیکی کریدور میانی و دریای خزر در پس زمینه تقویت تبادلات دیپلماتیک و اقتصادی بین چین و پنج...

اخبار بیشتر بخوانید
صنعت دریانوردی پیروز میدان در جنگ ناخواسته 10 آوریل 2023

صنعت دریانوردی پیروز میدان در جنگ ناخواسته

صنعت ‌دریانوردی پیروز میدان در جنگ ناخواسته تحلیلگران شرکت آنکتاد و برخی از تحلیلگران و کارشناسان دریایی دیگر در سال...

اخبار بیشتر بخوانید
افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین 11 ژوئن 2023

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین در ۵ ماهه ۲۰۲۳ صادرات از روسیه به چین با افزایش ۲۰...

اخبار بیشتر بخوانید