logo anildarya

فراخوان دبیر کل جدید IMO

فراخوان دبیر کل جدید IMO
105
14 ژانویه 2024

فراخوان دبیر کل جدید IMO برای همکاری کشور‌ها جهت کاهش تنش در دریای سرخ

به نقل از safety۴sea، “آرسنیو دومینگز”، دبیرکل جدید سازمان جهانی دریانوردی (IMO)، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده است که IMO با همکاری سازمان ملل در تلاش است تا ایمنی و ترانزیت امن کشتی‌ها در دریای سرخ را بهبود بخشد. مشکلات و حوادث موجود در دریای سرخ توسط کشورهای عضو به دقت پیگیری می‌شود و یادآور شده است که جهان به کشتیرانی بین‌المللی وابسته است و دریانوردان، کشتی‌ها و محموله‌ها نباید هدف حملات قرار گیرند. به همین منظور، با همکاری اعضای سازمان IMO و اعضای سازمان ملل، تصمیمات لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکل برای صنعت کشتیرانی باید اتخاذ شود.

وی اظهار داشته است که همه مردم جهان باید در جهت تضمین ایمنی دریانوردان، آزادی ترانزیت کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی و استحکام زنجیره تأمین همکاری کنند. در این راستا، از کشورهای عضو و غیرعضو سازمان بین‌المللی دریانوردی دعوت شده است تا با همکاری سازمان بین‌المللی دریانوردی و سازمان ملل، جلوگیری از تشدید وضعیت در دریای سرخ را مورد توجه قرار دهند و با یکدیگر همکاری کنند.

وی تأکید کرده است که کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش کنند تا به منظور کاهش حملات شبه نظامیان حوثی به تجارت جهانی، حقوق و آزادی‌های کشتیرانی و صلح و امنیت منطقه را به حالت عادی بازگردانند.

در پایان، از شبه نظامیان حوثی یمن نیز خواسته شده است که با احتیاط و خودداری، تلاش کنند تا از تشدید بیشتر وضعیت در منطقه و دریای سرخ جلوگیری کنند و اجازه دهند تلاش‌های دیپلماتیک برای ایجاد فرآیند صلح در دریای سرخ به نتیجه برسد.

برگزاری جلسه برای تعیین نرخ‌های عادلانه در صنعت کشتیرانی

کمیسیون دریایی فدرال (FMC)، یک سازمان مستقل مردم‌نهاد مسئول تنظیم مقررات حمل‌ونقل در آمریکا، اعلام کرده است که برای تعیین نرخ‌های منصفانه، یک جلسه رسمی باید در تاریخ هفتم فوریه برگزار شود. این جلسه شامل تمامی مالکان، اپراتورها، کارگزاران کشتی، فورواردرها و مشتریان کالا خواهد بود و هدف آن تعیین نرخ‌های تجاری منصفانه و جلوگیری از نرخ‌های خودسرانه است.

سخنگوی FMC اظهار داشته است که این جلسه در پاسخ به اختلالاتی که ناشی از افزایش نرخ‌ها به دنبال حمله به کشتی‌های تجاری رخ داده است، برگزار می‌شود. او افزوده است که تمامی کشتی‌ها ترغیب شده‌اند که از مسیر دماغه امید نیک تردد کنند. علیرغم اینکه سفرهای طولانی هزینه‌های بیشتری را در پی دارند، اما با توجه به افزایش بی‌رویه نرخ‌ها، ضروری است تا جلسه‌ای با حضور تمام ذی‌نفعان در زنجیره تأمین برگزار شود.

این سخنگو تأکید کرده است که کارکنان FMC به طور فعال نظارت کامل بر نرخ‌ها، هزینه‌ها و قوانین اپراتورها دارند. بنابراین، شرکت‌های حمل‌ و نقل دریایی باید حداقل ۳۰ روز قبل از تغییرات تعرفه‌ها را به فرستنده کالا اطلاع دهند.

در پایان، این سخنگو اعلام کرده است که جلسه با حضور تمامی ذی‌نفعان صنعت حمل‌ونقل در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد تا از اعمال نرخ‌های تبعیض‌آمیز و ناعادلانه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل جلوگیری شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
افزایش ۱۰ درصدی فعالیت بنادر تجاری روسیه در شش ماهه اول 17 جولای 2023

افزایش ۱۰ درصدی فعالیت بنادر تجاری روسیه در شش ماهه اول

افزایش ۱۰ درصدی فعالیت بنادر تجاری روسیه در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ بنادر قطب شمال روسیه انجام ۱۱ درصد،...

اخبار بیشتر بخوانید
کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا تامین کننده یک سوم گاز LNG جهان 7 ژانویه 2024

کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا تامین کننده یک سوم گاز LNG جهان

کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا یک سوم گاز LNG جهان را تأمین می‌کنند گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد...

اخبار بیشتر بخوانید
عرضه سوخت ناخالص به ۶۰۰ کشتی ۵ میلیارد دلار ضرر زد 24 جولای 2023

عرضه سوخت ناخالص به ۶۰۰ کشتی ۵ میلیارد دلار ضرر زد

‌عرضه سوخت ناخالص به ۶۰۰ کشتی ۵ میلیارد دلار ضرر زد به گزارش سایت Maritime-Executive؛ براساس تجزیه و تحلیل یک...

اخبار بیشتر بخوانید
انصراف کشتی‌ها از ورود به دریای سرخ 28 دسامبر 2023

انصراف کشتی‌ها از ورود به دریای سرخ

انصراف کشتی‌ها از ورود به دریای سرخ طبق گزارش سایت Container News، خط کشتیرانی MSC اعلام کرده است که در...

اخبار بیشتر بخوانید
ختم مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند 20 آوریل 2023

ختم مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند

مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند ختم می‌شود خبرگزاری رویترز اعلام کرد: علی‌رغم فشار کشورهای اتحادیه اروپا برای...

اخبار بیشتر بخوانید
راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی بین مصر و روسیه 30 جولای 2023

راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی بین مصر و روسیه

راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی برای حمل کانتینر بین مصر و روسیه به نقل از روسیا الیوم، گروه کشتیرانی و...

اخبار بیشتر بخوانید