logo anildarya

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷
345
12 جولای 2023

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷

در سال‌های اخیر، تعداد کانتینر‌های هوشمند افزایش یافته است. اگرچه در دوران کووید ۱۹، زنجیره تأمین کانتینر‌های هوشمند با اختلال مواجه شده بود، اما پس از پایان دوره کووید ۱۹، تولید آن‌ها دوباره افزایش یافته است و جالب‌تر این است که شرکت‌ها برای استفاده از این دستگاه‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

حال بحث بر سر این است که چگونه یک کانتینر هوشمند ساخته می‌شود. در این رابطه، کارشناسان معتقدند که یک “دستگاه تلماتیک” روی کانتینر نصب می‌شود تا ردیابی و نظارت لحظه‌ای بر رخدادهای مرتبط با حمل و نقل آن را ممکن سازد؛ از این طریق، اپراتورها می‌توانند زمان حمل کانتینر را از مبدأ تا مقصد را به صورت لحظه‌ای، حتی با استفاده از موبایل، پیگیری کنند. باید ذکر کرد که برخی از کانتینر‌های هوشمند دارای سیستم یخچال هم هستند. این “دستگاه تلماتیک” به کانتینر امکان می‌دهد تا موقعیت و وضعیت محموله را در زنجیره تأمین از ابتدا تا انتها در اختیار اپراتورها، کارشناسان و صاحبان کالا قرار دهد.

روند افزایشی تولید کانتینر هوشمند

براساس تخمین کارشناسان مؤسسهDrewry ، سرمایه‌گذاری در تجهیز کانتینرها به دستگاه تلماتیک در حال افزایش است و ارزیابی‌های این مؤسسه نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۲، تقریباً ۵.۶ درصد از کانتینرهای جهانی با فناوری هوشمند تجهیز شده بودند. اما با ورود به سال ۲۰۲۳، تولید این نوع کانتینرها وارد یک فاز جدید شده است.

پیش‌بینی می‌شود که آمار کانتینرهای هوشمند در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به صورت صعودی ادامه یابد و همانطور که اشاره شد، تا سال ۲۰۲۷، ۳۰ درصد، یعنی حدود ۱۰ میلیون دستگاه از کانتینرهای ناوگان جهانی به صورت هوشمند خواهند بود.

لازم به ذکر است که بسیاری از این کانتینرها دارای سیستم یخچال هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد مواد غذایی را با دمای مناسب جابه‌جا کنند.

پیشگامی دو خط کشتیرانی برای دستیابی به کانتینر هوشمند

با توجه به برآورد‌های مؤسسهDrewry ، خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان و وان ژاپن قصد دارند در اولین فرصت کانتینرهای خود را با دستگاه‌های هوشمند مجهز کنند. این تصمیم قابلیت ترغیب دیگر اپراتورهای جهانی را به انجام این کار دارد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود رقابت در این حوزه به شدت افزایش یابد و بیشتر خطوط کشتیرانی سعی می‌کنند عقب نمانند.

باید به یاد داشت که سیستم دیجیتالی کردن کانتینرهای ناوگان باعث می‌شود شرکت‌های کشتیرانی قادر باشند جریان‌های زنجیره تامین و لجستیک دریایی را کنترل و نظارت کامل بر آن داشته باشند. تنها چیزی که باید در این زمینه انجام دهند، سرمایه‌گذاری بیشتر برای تبدیل کانتینرها به کانتینرهای هوشمند است.

در نهایت، استفاده از کانتینرهای هوشمند باعث می‌شود خطوط کشتیرانی عملیات خود را متمرکز کرده و از عملیات بهینه‌ای بهره‌برداری کنند و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستند را کاهش دهند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
ادامه کاهش ترانزیت کشتی‌ها از کانال پاناما 9 اکتبر 2023

ادامه کاهش ترانزیت کشتی‌ها از کانال پاناما

ترانزیت کشتی‌ها از کانال پاناما باز هم کاهش یافت به گزارش marinelink؛ سازمان کانال پاناما (ACP) اعلام کرده است که...

اخبار بیشتر بخوانید
برنامه‌های گروه کشتیرانی برای تبدیل شدن به یک شرکت حمل چندوجهی 11 دسامبر 2023

برنامه‌های گروه کشتیرانی برای تبدیل شدن به یک شرکت حمل چندوجهی

اجرای دقیق برنامه‌های گروه کشتیرانی برای تبدیل شدن به یک شرکت حمل چندوجهی عبدالناصر نیازی، درباره استراتژی گروه کشتیرانی جمهوری...

اخبار بیشتر بخوانید
مخالفت هند با تحریم های جدید آمریکا 22 نوامبر 2023

مخالفت هند با تحریم های جدید آمریکا

مخالفت هند با تحریم های جدید آمریکا برای پهلو گیری نفتکش‌های روسیه در بنادر این کشور به گزارش marinelink، در...

اخبار بیشتر بخوانید
همکاری چین و روسیه برای تجارت نفت و کالا از مسیر قطب شمال 22 آگوست 2023

همکاری چین و روسیه برای تجارت نفت و کالا از مسیر قطب شمال

همکاری چین و روسیه برای صادرات و واردات نفت و کالا از مسیر قطب شمال پورت نیوز اعلام کرده است...

اخبار بیشتر بخوانید
افزایش نرخ ساخت کشتی توسط کارخانجات کشتی سازی 22 اکتبر 2023

افزایش نرخ ساخت کشتی توسط کارخانجات کشتی سازی

کارخانجات کشتی‌ سازی نرخ ساخت کشتی را بالا می‌برند به گفته ترید ویندز، در شرایط فعلی، تورم جهانی بر قراردادهای...

اخبار بیشتر بخوانید
زمان انتظار کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما به ۲۱ روز رسید 13 آگوست 2023

زمان انتظار کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما به ۲۱ روز رسید

زمان انتظار کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما به ۲۱ روز رسید به گزارش hellenicshippingnews، محدودیت‌های جدیدی که توسط کانال...

اخبار بیشتر بخوانید