logo anildarya

افزایش حمل و نقل دریایی بین هند و روسیه

افزایش حمل و نقل دریایی بین هند و روسیه
327
10 ژوئن 2023

افزایش حمل و نقل دریایی کانتینری بین هند و روسیه

گروه FESCO، بزرگ‌ترین شرکت حمل کانتینری در روسیه، هفته گذشته سفر اول خود را در سرویس هند، چین و شمال غرب روسیه آغاز کرد. مسیر این سرویس شامل ریژائو (چین)، بندر لیان یونگانگ (چین)، شانگهای (چین)، نینگبو (چین)، یانتیان (چین)، موندرا (هند)، سنت پترزبورگ (روسیه) و مجدداً ریژائو (چین) است. در حال حاضر، این سرویس ماهانه ارائه می‌شود، اما برنامه‌هایی برای کاهش این فاصله زمانی به دو هفته یک بار وجود دارد. این سرویس تحت نام تجاری FESCO Baltorient Line (FBOL) با استفاده از سه کشتی با ظرفیت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تن انجام می‌شود.

اقدام حاضر پس از گسترش شبکه حمل‌و‌نقل شرکتRuscon ، یکی از شرکت‌های پیشرو در حمل‌ و‌ نقل کانتینری در روسیه، از بندر نووروسیسک در دریای سیاه به بندر ناواشیوا (بمبئی) و موندرا صورت گرفت. این شرکت تعداد کشتی‌های خود را در این مسیر از یک به چهار افزایش داده است و هفتگی سرویس ارائه می‌دهد. این سرویس همچنین یک توقف در بندر جده عربستان سعودی دارد.

شرکت Econship که مقر آن در بمبئی قرار دارد، یکی از شرکت‌های جدید وارد در این بازار است. این شرکت قبلاً چند کشتی را در مسیر ناواشیوا و موندرا به نووروسیسک ارسال کرده و همچنین به صورت زمینی برای حمل بار به سنت پترزبورگ و مسکو خدمات ارائه می‌دهد. زمان ترانزیت از بندر ناواشیوا به نووروسیسک که توسط شرکت Econship ارائه می‌شود، ۱۶ تا ۱۸ روز است.

همزمان با اقدامات فوق، تلاش‌های بیشتری در جریان است تا با بهبود دسترسی راه آهن بین روسیه و ایران، استفاده از مسیر حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب (INSTC) به حداکثر ارتقا یابد. در حال حاضر، روسیه و ایران توافق کرده‌اند که ساخت و ساز خط راه آهن رشت – آستارا که به مرز جمهوری آذربایجان می‌رسد، را تسریع کنند.

کریدور شمال-جنوب همچنین موضوعی مهم برای هند و ایران است، زیرا ذینفعان به دنبال گزینه‌های مختلف برای افزایش حجم حمل و نقل در میان چالش‌های مرتبط با تحریم‌ها هستند. همچنین، مسکو موافقت کرده است که بندر آزاد ولادی‌وستوک (واقع در شرق روسیه) را به عنوان یک نقطه ترانزیتی برای جابه‌جایی محمولات چینی تبدیل کند.

بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود با این روش انتقال، مسافت حمل و نقل زمینی از استان جیلین در شمال شرقی چین تا مناطق شرقی روسیه حدود ۸۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود. به این ترتیب، مزایای قابل توجهی در هزینه‌های لجستیک به وجود خواهد آمد و مقامات محلی باور دارند که منافع فرستندگان و گیرندگان کالاها افزایش خواهد یافت. اجرای این توافق قرار است در ماه آینده انجام شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
تلاش بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان برای انتخاب سوخت جایگزین 26 ژانویه 2023

تلاش بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان برای انتخاب سوخت جایگزین

تلاش بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان برای انتخاب سوخت جایگزین یونان دارنده بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان با بیش از ۴۸۰۰ فروند...

اخبار بیشتر بخوانید
سازماندهی خدمات لجستیکی خط کشتیرانی فسکو 26 جولای 2023

سازماندهی خدمات لجستیکی خط کشتیرانی فسکو

خط کشتیرانی روسی فسکو خدمات لجستیکی خود را در کریدور شمال-جنوب سازماندهی‌ می‌کند در گفت‌وگویی میان “آندری سوریلوف”، رئیس هیئت...

اخبار بیشتر بخوانید
راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بین چین و روسیه توسط ترکیه 30 آگوست 2023

راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بین چین و روسیه توسط ترکیه

راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بین چین و روسیه توسط ترکیه بر اساس اطلاعات منتشر شده از پورت نیوز، کشتی کانتینری...

اخبار بیشتر بخوانید
خرید یک شرکت لجستیکی از اندونزی توسط امارات 26 نوامبر 2023

خرید یک شرکت لجستیکی از اندونزی توسط امارات

امارات یک شرکت لجستیکی از اندونزی می‌خرد به گزارش منبع ترید ویندز، شرکت Meratus در پایان فصل تابستان تصمیم گرفته...

اخبار بیشتر بخوانید
مشارکت چین و امارات برای افزایش بنادر لجستیکی 10 جولای 2024

مشارکت چین و امارات برای افزایش بنادر لجستیکی

مشارکت چین و امارات برای افزایش بنادر لجستیکی و راه اندازی خط کشتیرانی به نقل از سایت Container-News؛ «عبدالله بن...

اخبار بیشتر بخوانید
اعزام کشتی‌ از ایران به ونزوئلا با فواصل زمانی کم 31 جولای 2023

اعزام کشتی‌ از ایران به ونزوئلا با فواصل زمانی کم

آمادگی گروه کشتیرانی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛...

اخبار بیشتر بخوانید