logo anildarya

ورود کشتی کانتینر‌بر یخچالی در بازار صادرات

ورود کشتی کانتینر‌بر یخچالی در بازار صادرات
296
8 اکتبر 2023

” کشتی کانتینر‌بر یخچالی” وارد بازار صادرات شد

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر اعلام کرد که کشتی‌ای برای حمل محصولات باغی و مرکبات از بنادر شمالی کشور مانند بندر امیر‌آباد و انزلی به بنادر کشورهای روسیه از جمله ماخاچ کالا و آستاراخان آماده شده است. وی با تأکید بر این نکته که شرکت کشتیرانی دریای خزر تجهیز کامل این کشتی را برای حمل کانتینرهای یخچالی به منظور پشتیبانی از صادرکنندگان محصولات باغی و مرکبات انجام داده است، اظهار کرد که این شرکت آماده است تا در صورت تقاضای بیشتر صادرکنندگان، تعداد بیشتری از کشتی‌ها را برای حمل محصولات باغی و مرکبات با کانتینرهای یخچالی مجهز کند.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر افزود که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کانتینرهای یخچالی را در اختیار دارد که در صورت نیاز و درخواست مشتریان، شرکت کشتیرانی دریای خزر می‌تواند از این کانتینرها استفاده کند. وی با اشاره به حساسیت محصولات باغی و مرکبات در زنجیره حمل و نقل دریایی، تأکید کرد که ضرورت دارد که این محصولات به طور دقیق و با نظارت مستمر و لحظه به لحظه حمل شوند و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های لجستیکی را برای حمل مناسب این محصولات مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد که در حال حاضر تمامی شناورهای ناوگان کشتیرانی دریای خزر بخشی از ظرفیت حمل خود را برای حمل کانتینرهای یخچالی اختصاص داده‌اند.

وی افزود: زنجیره حمل محصولات باغی و مرکبات از آغاز در مجتمع‌های سورتینگ، بسته‌بندی و فرآوری، وارد کردن آن‌ها به کانتینرهای یخچالی، بارگیری در بنادر شمالی، نگهداری کانتینرهای یخچالی در بنادر مبدأ، آماده‌سازی اسناد و مدارک برای بارگیری و تخلیه کشتی در بنادر مبدأ و مقصد، پهلودهی کشتی‌ها و بارگیری و تخلیه کانتینر یخچالی در کشتی‌ها بدون تأخیر و با اولویت و فوریت در بنادر مبدأ و مقصد، حمل دریایی، کنترل دمای مناسب کانتینر یخچالی در کشتی و همچنین پس از تخلیه در بندر مقصد، مجهز بودن بنادر مقصد به تجهیزات نگهداری کانتینرهای یخچالی، تونل‌های سرد جهت کراس استافینگ مرکبات به تریلی‌های یخچالی، اخذ مجوزهای قانونی جهت ورود مرکبات به کشور مقصد و در نهایت حمل مرکبات و سایر محصولات کشاورزی صادراتی به بازار مقصد انجام می‌شود.

وی افزود: مدیریت در زنجیره حمل کانتینرهای یخچالی مرکبات بسیار حساس و تخصصی است و از بسته‌بندی در ایران تا بازارهای هدف در روسیه باید توسط تیم‌های تخصصی و افراد حرفه‌ای به دقت و با هماهنگی کامل و کنترل دقیق انجام شود، زیرا یک لحظه غفلت می‌تواند به موفقیت صادرات این محصولات آسیب بزند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در پایان افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی کشتیرانی دریای خزر به استان مازندران اختصاص دارد و این کشتیرانی همواره در حمل کالاهای صادراتی پیشرو بوده است و تنها ناوگان در منطقه است که تراز حمل دریایی آن مثبت است، زیرا اولویت اصلی این کشتیرانی حمل کالاهای صادراتی است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
کاهش کشتی‌های کانتینری غیر‌ فعال در ماه نوامبر 27 نوامبر 2023

کاهش کشتی‌های کانتینری غیر‌ فعال در ماه نوامبر

کاهش کشتی‌های کانتینری غیر‌ فعال در ماه نوامبر تحلیلگران مؤسسه آلفا‌لاینر در گزارش هفتگی خود با اشاره به اینکه بخشی...

اخبار بیشتر بخوانید
ساخت سیستم جدید جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی 9 آوریل 2024

ساخت سیستم جدید جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی

ساخت سیستم جدید جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی و پیشگیری از سقوط کانتینر شرکت کشتی‌سازی نیهون (NSY) و مؤسسه...

اخبار بیشتر بخوانید
سوخت‌گیری اولین کشتی کانتینری با متانول سبز در روتردام 3 سپتامبر 2023

سوخت‌گیری اولین کشتی کانتینری با متانول سبز در روتردام

سوخت‌گیری اولین کشتی کانتینری با متانول سبز در بندر روتردام گروه بین‌الملل مانا نوشت: یک مسئول بندر روتردام خبر داده...

اخبار بیشتر بخوانید
تعطیلی ترمینال کانتینری نیویورک بر اثر آلودگی 10 ژوئن 2023

تعطیلی ترمینال کانتینری نیویورک بر اثر آلودگی

تعطیلی ترمینال کانتینری نیویورک بر اثر آلودگی طبق گزارش رویترز، در حال حاضر بزرگترین ترمینال نیویورک در سواحل شرقی آمریکا...

اخبار بیشتر بخوانید
قیمت‌گذاری سوخت‌های سبز چالش جدید صنعت کشتیرانی 7 ژوئن 2023

قیمت‌گذاری سوخت‌های سبز چالش جدید صنعت کشتیرانی

قیمت‌گذاری سوخت‌های سبز چالش جدید صنعت کشتیرانی به نقل از ترید ویندز، اپراتورها و شرکت‌های مدیریت کشتی، تعیین قیمت برای...

اخبار بیشتر بخوانید
صادرات مجدد گازوئیل از طریق دریا توسط روسیه 15 اکتبر 2023

صادرات مجدد گازوئیل از طریق دریا توسط روسیه

روسیه صادرات گازوئیل از طریق دریا را دوباره آغاز کرد رویترز نقل قول کرده است که «الکساندر نواک»، معاون نخست...

اخبار بیشتر بخوانید