logo anildarya

کانال سوئز و دماغه امید نیک جایگزین کانال پاناما

کانال سوئز و دماغه امید نیک جایگزین کانال پاناما
139
20 نوامبر 2023

کانال سوئز و دماغه امید نیک جایگزین کانال پاناما می‌شود

به گفته خبرگزاری بلومبرگ، هزینه‌های افزایش یافته ترانزیت از کانال پاناما، ناشی از تأخیر زمانی و عبور خارج از نوبت رزرو کشتی‌ها، باعث تحت تأثیر قرار گرفتن بازار‌های انرژی شده و همچنین به افزایش حق بیمه کشتی‌ها و قیمت گاز LNG و سایر گاز‌ها منجر شده است.

اپراتورهای کشتی به منظور اجتناب از این هزینه‌های افزایش یافته ترانزیت از کانال پاناما، تصمیم به استفاده از مسیرهای جایگزین مانند دماغه امید نیک یا کانال سوئز برای ارسال محموله‌های آسیایی گرفته‌اند، با این وجود با افزایش زمان و هزینه حمل ‌و نقل دریایی روبرو خواهند شد.

گزارش اشاره دارد که کانال پاناما برای حمل‌ گاز LNG از آمریکا به کشور‌های آسیایی، به‌عنوان مسیر حیاتی و اساسی شناخته می‌شود. این موضوع باعث شده تا حرکت کشتی‌های حامل گاز در کانال پاناما به حدی افزایش یابد که آمریکا به تغییر مسیر اقدام کرده و ترینیداد و توباگو و دماغه امید نیک را به‌عنوان مسیر جایگزین انتخاب کند.

رئیس تحقیقات LNG در Rystad Energy، “شی نان”، افزود: با توجه به سفرهای طولانی‌تر و افزایش هزینه‌های ترانزیت از کانال پاناما، قیمت نقدی گاز و حق بیمه حامل‌های گاز به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

داده‌های مؤسسه Spark Commodities نشان می‌دهد که هزینه ترانزیت یک محموله LNG از آمریکا به ژاپن در هفته گذشته نسبت به هفته قبل ۱.۵ میلیون دلار افزایش یافته است. به طور واقعی، هر روز تأخیر در حمل یک کشتی حامل گاز حدود ۶.۲ میلیون دلار از هزینه‌های ژاپنی‌ها را افزایش می‌دهد.

به گفته بلومبرگ

با افزایش قیمت و حق بیمه حمل گاز از طریق کانال پاناما، همچنین با نزدیک شدن زمستان سرد اروپا، احتمال افزایش قیمت گاز مجدداً وجود دارد.

مؤسسه Rystad Energy در تحقیقات خود بیان کرده است که از ماه دسامبر ۲۰۲۳، کشتی‌های کانتینری بر کشتی‌های LNG برای رزرو جهت عبور از کانال پاناما اولویت خواهند داشت. این مسأله منجر به افزایش قیمت حمل گاز خواهد شد و ممکن است میلیون‌ها دلار خسارت برای اپراتورهای حامل گاز به همراه داشته باشد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
ساخت اولین کشتی کانتینری پاک جهان با سوخت هیدروژنی 5 آگوست 2024

ساخت اولین کشتی کانتینری پاک جهان با سوخت هیدروژنی

ساخت اولین کشتی کانتینری پاک جهان با سوخت هیدروژنی و پیشرانه بادی شرکت کشتیرانی Veer سفارش ساخت این کشتی‌ها را...

اخبار بیشتر بخوانید
افزایش ۱۵ درصدی شاخص جهانی کانتینر 14 ژانویه 2024

افزایش ۱۵ درصدی شاخص جهانی کانتینر

افزایش ۱۵ درصدی شاخص جهانی کانتینر به گزارش hellenicshippingnews، متوسط ​​نرخ حمل کانتینر در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته...

اخبار بیشتر بخوانید
آغاز ساخت ۲۴ کشتی با سوخت متانول توسط چین 1 سپتامبر 2024

آغاز ساخت ۲۴ کشتی با سوخت متانول توسط چین

چین سفارش ساخت ۲۴ کشتی با سوخت متانول را آغاز کرد به نقل از کانتینر نیوز، امضای قرارداد بین COSCO...

اخبار بیشتر بخوانید
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران منصوب شد 9 نوامبر 2023

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران منصوب شد

علی احمدی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران شد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران، به موجب حکم...

اخبار بیشتر بخوانید
پیشتازی نفتکش‌های بزرگ در استفاده از اسکرابر 7 آگوست 2024

پیشتازی نفتکش‌های بزرگ در استفاده از اسکرابر

پیشتازی نفتکش‌های بزرگ در استفاده از اسکرابر به نقل از seatrade-maritime؛ تجزیه و تحلیل کارشناسان موسسه کارگزاری گیبسون نشان می‌دهد...

اخبار بیشتر بخوانید
ختم مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند 20 آوریل 2023

ختم مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند

مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند ختم می‌شود خبرگزاری رویترز اعلام کرد: علی‌رغم فشار کشورهای اتحادیه اروپا برای...

اخبار بیشتر بخوانید