logo anildarya

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه
663
29 می 2023

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

کامبیز جهانبانی اطلاع داد که تراز حمل و نقل شرکت کشتیرانی دریای خزر به‌طور نسبی مثبت شده و برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این شرکت، صادرات بیشتر از واردات است. او بیان کرد که با تلاش بی‌وقفه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و با رعایت سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران، تراز حمل و نقل  دریایی این شرکت مثبت شده و میزان صادرات بیشتر از واردات است. تا قبل از این، برنامه‌های سفر شناورهای کشتیرانی دریای خزر براساس واردات تنظیم می‌شد، اما در حال حاضر تمام برنامه‌های سفر از سوی ناوگان کشتیرانی دریای خزر، صادرات محور شده‌اند.

جهانبانی با تأکید بر همسویی با برنامه‌ها و اهداف دولت و سیاست‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر بسیار مهم است. او یادآور شد: در حال حاضر حمل و نقل دریایی در دریای خزر به خوبی انجام می‌شود و در حوزه تجارت، به ویژه صادرات به روسیه، دیگر مشاهده نمی‌شود که کالاها در بنادر شمال کشور تجمع کنند.

وی با دعوت از صادرکنندگان برای گسترش حمل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، ادامه داد: با اتخاذ تدابیر مدنظر، همراه با سفرهای منظم هفتگی شناورها، تلاش شده است تا نرخ حمل بار افزایش نیابد.

وی در ادامه بیان کرد که شرکت کشتیرانی دریای خزر در حوزه توسعه حمل کانتینری فعالیت می‌کند و اظهار داشت: با داشتن ۷۵ درصد از حمل و نقل کانتینری در دریای خزر، کشتیرانی دریای خزر به عنوان پیشرو و پرچمدار این نوع حمل و نقل در منطقه شناخته می‌شود.

جهانبانی افزود

در حال حاضر، شرکت کشتیرانی دریای خزر خدمات حمل و نقل کانتینری از بنادر شمال کشور به بنادر روسیه را ارائه می‌دهد و با توجه به عضویت در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ما قادر هستیم در مقاطع ویژه و در صورت نیاز بازار، به سرعت عرضه کانتینر را افزایش دهیم. در سال گذشته، ۱۵ هزار واحد از انواع کانتینرها توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر در این منطقه حمل و نقل شدند و در زمینه کانتینرهای یخچالی نیز ظرفیت مناسبی در اختیار داریم؛ اما به دلیل عدم وجود تسهیلات کافی در بنادر روسیه، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که در حال مذاکره با طرف روسیه برای حل آنها هستیم.

سالیانکا در روسیه توسط گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه این بندر انجام شده است، هیچ محدودیتی برای پذیرش کانتینرهای یخچالی ندارد.

وی درباره کریدور شمال-جنوب نیز اظهار کرد

در این کریدور، شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌ها هستیم. به طوری که در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، در حمل و نقل کریدوری، ۳۶۰ درصد رشد را ثبت کردیم که نشان‌دهنده نقش برجسته و حیاتی کشتیرانی دریای خزر در این مسیر است.

جهانبانی همچنین احداث خط راه‌آهن رشت-انزلی-آستارا را به عنوان نقطه عطفی در مسیر کریدور شمال-جنوب بررسی کرده و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این خط راه‌آهن، شبکه ریلی ایران به روسیه و در نهایت به اروپا متصل خواهد شد و اتصال جاده بین‌المللی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر از احداث این خط راه‌آهن استقبال می‌کند و آن را زمینه‌ساز تحولاتی در اقتصاد کشور، رونق اشتغال و اقتصاد در استان گیلان می‌داند. همچنین، ما معتقدیم که با بهره‌برداری از این خط راه‌آهن و تحولاتی که در بخش دریایی استان گیلان اتفاق افتاده است، او تأکید کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر از احداث این خط راه‌آهن استقبال می‌کند و آن را به‌عنوان زمینه‌ای برای تحولات در اقتصاد کشور و رونق اشتغال و اقتصاد در استان گیلان می‌بیند.

همچنین، ما معتقدیم که با بهره‌برداری از این خط آهن و تحولاتی که در بخش دریایی استان گیلان رخ داده است، اقتصاد این استان ظرفیت تبدیل به مرکز حمل و نقل شده است. این ظرفیت با توجه به ویژگی‌های ویژه مجموعه‌های لجستیکی، زمینه‌ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال گسترده در استان گیلان خواهد شد.

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی مستقل جامعه دریایی

مطالب مرتبط
کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و افزایش آن به چین 5 سپتامبر 2023

کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و افزایش آن به چین

کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و افزایش آن به چین خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «الکسی میلر»، مدیر اجرایی...

اخبار بیشتر بخوانید
تلاش حمل‌ونقل دریایی برای نجات از بحران دریای سرخ 20 دسامبر 2023

تلاش حمل‌ونقل دریایی برای نجات از بحران دریای سرخ

تلاش حمل‌ و نقل دریایی برای نجات از بحران دریای سرخ به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات مکرر دزدان دریایی در...

اخبار بیشتر بخوانید
افزایش ۴۳ درصدی سفارشات ساخت کشتی در کارخانه‌های چین 4 آگوست 2024

افزایش ۴۳ درصدی سفارشات ساخت کشتی در کارخانه‌های چین

افزایش ۴۳ درصدی سفارشات ساخت کشتی در کارخانه‌های چین طی ۶ ماه به نقل از  ترید ویندز؛ قرارداد‌های جدید ساخت...

اخبار بیشتر بخوانید
بحران آب کانال پاناما را مجبور به استفاده از صنعت حمل‌و‌نقل ریلی کرد 16 آگوست 2023

بحران آب کانال پاناما را مجبور به استفاده از صنعت حمل‌و‌نقل ریلی کرد

بحران آب کانال پاناما را مجبور به استفاده از صنعت حمل‌ و ‌نقل ریلی کرد بر اساس اطلاعات منتشر شده...

اخبار بیشتر بخوانید
راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی بوشهر به امارات 1 فوریه 2023

راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی بوشهر به امارات

راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی بوشهر – کشور‌های حوزه خلیج فارس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه برای...

اخبار بیشتر بخوانید
خطر کشتیرانی تجاری در دریای خزر به دلیل کاهش سطح آب 30 نوامبر 2023

خطر کشتیرانی تجاری در دریای خزر به دلیل کاهش سطح آب

به خطر افتادن کشتیرانی تجاری در دریای خزر در پی کاهش کم سابقه سطح آب بانک جهانی درباره کاهش سطح...

اخبار بیشتر بخوانید